(aankomend) Business Controller
Heb je een passie voor cijfers en wil je deze omzetten in waardevolle inzichten voor de business? Wil jij echt impact maken op de financiële gezondheid van onze vooruitstrevende organisatie? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou!
Wat ga je doen?
In de functie van (aankomend) Business Controller krijg je de kans om onze organisatie op het gebied van business controlling te ondersteunen. Je ondersteunt de business met de creatie en interpretatie van sturingsinformatie om de organisatie in staat te stellen de doelstellingen zo efficiënt en effectief mogelijk te realiseren. Je bent actief betrokken bij de business en je geeft gevraagd en ongevraagd advies.
Met jouw waardevolle inzichten ga je het gesprek aan met de business van onze marktorganisatie Rensa Verwarming en Ventilatie. Jouw werkzaamheden zijn divers en uitdagend waarbij je echt impact kan maken op onze organisatie:
- Rapporteren. Als (aankomend) Business Controller ben jij verantwoordelijk voor het opstellen van verschillende periodieke rapportages en overzichten voor de business. Zo is altijd iedereen up-to-date!
- Optimaliseren. Rapportages zijn waardevol, maar verbetervoorstellen op basis van deze rapportages zijn nog waardevoller. Jij duikt in de rapportages, draait analyses en komt met verbetervoorstellen. Met behulp van jouw verbetervoorstellen help je de business een stapje verder.
- Budgetteren en forecasten. Aan jou de taak om samen met de business verder te kijken dan morgen en hiervoor plannen te maken.
Ontwikkelen. Samen met je collega’s van finance ga je aan de slag met bestaande rapportages en brengt deze naar een hoger niveau. Daarnaast heb je een belangrijke rol in de verdere automatisering van onze managementrapportages. - Samenwerken. Met je collega’s van finance maar zeker ook met de commerciële collega’s. Jij neemt deel aan verschillende projecten rondom het verbeteren van administratieve processen, systemen of het opstellen van business cases.
Onze administratieve organisatie: jouw nieuwe team! 🏢
Bij ons is de administratieve organisatie verdeeld in vier teams met haar eigen expertises. In totaal werken 19 collega’s dagelijks aan de administratie en controlling van diverse bedrijven binnen de Rensa Family.
Wat bieden wij jou?
Allereerst bieden we jou uitdaging en groei. Jouw collega’s van Planning & Control dagen je uit om mee te denken en de controlling binnen onze organisatie naar een hoger niveau te tillen. Je rapporteert hierbij aan Tim, onze Manager Finance & Control.
Daarnaast heeft jouw werk direct impact, namelijk invloed op de financiële gezondheid van onze organisatie. Combineer je dit met werken binnen een duurzame vooruitstrevende organisatie waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling, dan hebben we de perfecte baan voor jou!
Daarnaast bieden we jou graag het volgende aan:
- Een uitdagende rol binnen een vooruitstrevende en groeiende technische groothandel, waar jouw bijdrage direct invloed heeft op onze bedrijfsvoering.
- Een aantrekkelijk salaris met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een premievrije pensioenregeling, 28 vakantiedagen én 12 verlofdagen, en een target- en winstregeling.
- Flexibiliteit in je werkplek (hybride werken), goede werkplekken en arbeidsomstandigheden met aandacht voor een gezonde werk-privébalans.
- Bij wederzijdse tevredenheid volgt na een jaarcontract een contract voor onbepaalde tijd.
- Een goede werksfeer, gezellige en actieve personeelsvereniging.
- Wij investeren in jouw ontwikkeling door uitdagende projecten en volop trainingsmogelijkheden en coaching.
Wat breng jij mee?
Je bent op zoek naar een plek waar je kunt groeien en impact wilt maken op onze vooruitstrevende organisatie waarbij samenwerken, plezier en persoonlijke & zakelijke groei voorop staan. Daarnaast breng je het volgende mee:
- Afgeronde HBO opleiding
- Minimaal 3 jaar werkervaring binnen een soortgelijke functie
- Je bent analytisch sterk, vertaalt cijfers in waardevolle inzichten.
- Je bent communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk.
Solliciteer nu en start jouw carrière in de technische groothandel! 🚀
Word onderdeel van een team waar groei, samenwerking en plezier hand in hand gaan. Heb je inhoudelijke vragen over de vacature? Tim Italiaander (Manager Finance en Control) beantwoordt graag jouw vragen. Hij is bereikbaar via: 06-20130182. Voor overige vragen kun je contact opnemen met Elsbeth Oonk (Corporate Recruiter) via 06-51175024.
Rensa Family
Wij zijn Rensa Family, een hechte (internationale) groep groothandels gespecialiseerd in o.a. verwarming, ventilatie, airconditioning en sanitair voor installaties in woningen, gebouwen en de industrie. Als dé technische en logistieke partners van de installateur, in Nederland en over de grens, hebben we alles in huis. Van expertise en advies tot een breed assortiment producten en de logistiek er omheen.
Werken bij ons betekent werken aan de toekomst! 🌍
In Nederland werken wij dagelijks met ongeveer 750 collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen voor onze klanten. Bij ons staan sterke familiaire waarden centraal, waarbij zowel persoonlijke als zakelijke groei en plezier voorop staan.
Sluit deze vacature net niet aan op jouw profiel en wensen? Schrijf je dan via werkenbijrensafamily.nl in voor onze job alert en we houden je op de hoogte van toekomstige vacatures die aansluiten bij jouw interesses.
Wij hebben de nadrukkelijke wens om deze vacature zonder tussenkomst van een werving- en selectie, detachering- of uitzendbureau in te vullen. Profielen en cv’s die ongevraagd door bureaus worden toegezonden, zullen behandeld worden als een directe sollicitatie van de kandidaat.